Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(5)
Czytelnia naukowa
(5)
Autor
Marecki Piotr (1976- )
(2)
Biliński Paweł (1987- )
(1)
Guštin Maša
(1)
Kletowski Piotr (1975- )
(1)
Kurpiewski Piotr
(1)
Lubelski Tadeusz (1949- )
(1)
Maciejewska Marta (1988- )
(1)
Pilarska Aniela
(1)
Stroiński Maciej (1984- )
(1)
Szulkin Piotr (1950- )
(1)
Topolski Jan (1982-)
(1)
Świętochowska Grażyna
(1)
Żelasko Justyna (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Film polski
(5)
Film czeski
(2)
Film fabularny
(2)
Czycz, Stanisław (1929-1996)
(1)
Film historyczny
(1)
Film rosyjski
(1)
Film słowacki
(1)
Film turecki
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Has, Wojciech Jerzy (1925-2000)
(1)
Kawalerowicz, Jerzy (1922-2007)
(1)
Kino
(1)
Konwicki, Tadeusz (1926-2015)
(1)
Kutz, Kazimierz (1929- )
(1)
Literatura autotematyczna
(1)
Munk, Andrzej (1921-1961)
(1)
Nowa fala (film)
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Surrealizm
(1)
Szulkin, Piotr (1950- )
(1)
Tematy i motywy
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Švankmajer, Jan (1934- )
(1)
Temat: dzieło
Jak być kochaną (film)
(1)
Nikt nie woła (film)
(1)
Ostatni dzień lata (film)
(1)
Pasażerka (film)
(1)
Pociąg (film)
(1)
Salto (film)
(1)
Szyfry (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
2001-
(3)
1901-
(2)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Petersburg (Rosja)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Film
(1)
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79.071A/Z Szulkin P. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowe kino Turcji / pod red. Jana Topolskiego. - Kraków ; Warszawa : Korporacja Ha!art : MFF Era Nowe Horyzonty, 2010. - 252 s. : il. ; 20 cm.
(Linia Filmowa 12)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Kinematograf o sobie to pierwsza monografia poświęcona tropom autotematycznym w polskim kinie. Autor zarówno odnosi się do najważniejszych teoretycznych oraz historyczno-filmowych ustaleń, jak i śledzi rozwój refleksywnych motywów w rodzimych filmach fabularnych, wyodrębniając przy tym tematyczno-gatunkowe dominanty tego typu audiowizualnych utworów. Przez pryzmat autotematycznej poetyki zostają odczytane nie tylko dzieła powszechnie doceniane (Wszystko na sprzedaż, Człowiek z marmuru, Amator), lecz także zapomniane lub uznane za nieudane (Sprawa do załatwienia, Epilog norymberski, Niebieskie jak Morze Czarne, Przyspieszenie, Historia niemoralna). Tak zarysowana propozycja interpretacyjna kładąca nacisk na narracyjno-estetyczne komponenty oraz polityczno-ideowy wymiar poszczególnych filmów pozwala spojrzeć na dzieje polskiego kina z nowej perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia na ekranie Polski Ludowej / Piotr Kurpiewski. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017. - 304 strony, [12] kart tablic : fotografie ; 24 cm.
(Linia Filmowa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Dialektyka formy. Pełnometrażowe filmy fabularne Jana Svankmajera to monografia poświęcona okresowi twórczości czeskiego artysty, który był dotąd sporadycznie omawiany w polskim i zagranicznym piśmiennictwie filmoznawczym. Autorka analizuje pełnometrażowe filmy twórcy w ciągłym odniesieniu do jego filmów krótkometrażowych, wskazując na zbieżności i różnice między nimi, na korzyści płynące ze zmiany metrażu, na którą na pewnym etapie swojej kariery zdecydował się surrealista, i związane z tym problemy, a wreszcie na tematyczno-stylistyczny dialog, jaki można zaobserwować pomiędzy tymi dwoma rodzajami dzieła filmowego. Jednocześnie badaczka stara się udowodnić, że Svankmajer kreuje nowy, przepełniony nawiązaniami intertekstualnymi, całkowicie autorski rodzaj pełnometrażowego filmu artystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Oto próba odczytania fragmentu historii kinematografii środkowoeuropejskiej za pomocą pojęć wyprowadzonych z praktyki myślenia kinem. Jest to akt analitycznej ingerencji w terytorium, a właściwie mapę historycznego atlasu kinematograficznego, którą można widzieć w najszerszym planie jako pole świadomych politycznie eksperymentów estetycznych. Celem nie jest powrót do filmów i twórców uznanych, ale opis tendencji, które występują raczej na peryferiach tradycyjnego wizerunku kina i wchodzą w dialog z praktykami globalnego kina artystycznego, modernistycznego. Za podłoże myślowe do obserwacji tego obszaru praktyk filmowych posłużył kierunek refleksji zaproponowany przez Gilles'a Deleuze'a. Organiczne pojęcia zrodzone z natury kina, w tym schematy sensoryczno-motoryczne, które stopniowo ustępują miejsca sytuacjom czysto optycznym i dźwiękowym, pozwalają zobaczyć kino modernistyczne jako próbę przezwyciężenia kryzysu podmiotowości i przywrócenia zerwanej więzi ze światem. Zarówno perspektywa modernistyczna, jak i deleuzjańska pozwalają spojrzeć na kino czechosłowackie jako część europejskiego dyskursu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej